نحوه ساخت و ارتقاء دوچرخه جاده با جدیدترین قطعات – مجله Consett


آیا رویای ساختن دوچرخه خود را دارید؟ سفارش قطعات جداگانه می تواند به یک پروژه طولانی مدت تبدیل شود، اما هر مسافر مشتاق می داند که محصول نهایی ارزش آن را خواهد داشت.

قبل از شروع کار، دانستن یک یا دو چیز در مورد آخرین فناوری مفید است. با ترمزها، چرخ‌ها و گروه‌های جدیدی که هر سال عرضه می‌شوند، ماندن در صدر روندها به معنای بیش از انتظار شماست. اگر در مورد سرعت و سبک جدی هستید، به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه یک دوچرخه جاده شگفت انگیز بسازید و ارتقا دهید.

1. قاب مناسب را انتخاب کنید

قاب جدایی ناپذیر هر دوچرخه ای است. نه تنها حس سواری و قابلیت های دوچرخه شما را مشخص می کند، بلکه چیزهای زیادی در مورد ترجیحات شما می گوید. این چیزی است که شما را از سایر سواران اطرافتان متمایز می کند!

انواع مختلفی از مواد فریم از جمله کربن، آلومینیوم، فولاد و تیتانیوم در بازار وجود دارد. کربن محبوب ترین گزینه برای موتورسواران متمرکز بر عملکرد است که می خواهند یک دوچرخه سبک و سریع داشته باشند. آلومینیوم یک گزینه قوی است که می تواند به همان اندازه سبک و سریع باشد، فقط با دوام بیشتر.

اصطلاح “تهاجمی” گاهی اوقات برای توصیف دوچرخه های جاده ای با هندسه قاب آیرودینامیک استفاده می شود. جاده سواران کلاسیک، فریم های فولادی و تیتانیوم را دوست دارند، که اغلب در سبک های قدیمی جذاب هستند. برای اندازه گیری قبل از انتخاب سایز دوچرخه از فروشگاه دوچرخه محلی خود دیدن کنید. از آنجا می توانید بر اساس سبک و سرعت خود انتخاب کنید.

2. اجزای خود را انتخاب کنید

سپس اجزاء بر حس و زیبایی دوچرخه شما تأثیر خواهند گذاشت.

بزرگترین تولید کنندگان قطعات دوچرخه Shimano و SRAM هستند، اما شما رقبای کوچکتری را نیز در بازار خواهید یافت. تحقیق خود را انجام دهید تا درباره مجموعه‌های گروهی که شامل دنده، ترمز، دنده و چرخ دنده می‌شود، بیشتر بدانید. آنها را می توان به صورت یک بسته خریداری کرد یا در ترکیب های جداگانه و جداگانه برای دوچرخه شما جدا کرد.

هرچه بیشتر بیاموزید، افق دید شما با دوچرخه شما بیشتر خواهد شد. اکنون بسیاری از سوارکاران جاده، دنده‌های برقی را برای دوچرخه‌های خود انتخاب می‌کنند، که باعث صرفه‌جویی در فهرست‌بندی خسته‌کننده دنده‌ها می‌شود و می‌تواند خدمات مورد نیاز را کاهش دهد. گزینه‌های برتر مانند مجموعه گروه‌های SRAM Red eTap AXS تعادل کاملی از سرعت، عملکرد سبک وزن و قدرت را ارائه می‌کنند که برای مسابقات عالی است.

3. به آرامی شروع کنید

ساخت دوچرخه چیزی است که هر کسی می تواند به آن دست یابد، اما مهم است که در این روند عجله نکنید. یک دست دست و پا چلفتی یا سنگین می تواند کارایی یا عملکرد دوچرخه شما را به خطر بیندازد – یا حتی ممکن است به اجزای فراتر از عملکرد آسیب برساند!

اگر هرگز مطمئن نیستید، از برداشتن یک قدم به عقب نترسید و کمی بیشتر تحقیق کنید. می‌توانید آموزش‌های ویدیویی ویژه‌ای را از شبکه جهانی دوچرخه‌سواری تماشا کنید یا حتی با فروشگاه دوچرخه محلی خود تماس بگیرید تا با یک مکانیک با تجربه صحبت کنید.

مهمتر از همه، استفاده از ابزار مناسب به شما کمک می کند دوچرخه خود را با استاندارد بالا بسازید. یافتن برندهای ابزار پیشنهادی آسان است، بنابراین خرید یک مجموعه کامل را توصیه می کنیم. ممکن است همچنان برای برخی از کارها، مانند نصب براکت پایین، نیاز به مشاوره تخصصی داشته باشید.

4. چرخ های مناسب بخرید

هیچ دوچرخه ای بدون چرخ کامل نمی شود. آن‌ها نوع دوچرخه‌ای که می‌سازید، سرعتی که قصد دارید و نوع زمینی را که می‌سازید تعیین می‌کنند.

چرخ های کربنی سبک وزن محبوب ترین گزینه در بین سوارکاران باتجربه جاده هستند. آنها به بهترین وجه با ترمزهای دیسکی و لاستیک های بدون تیوب جفت می شوند که ترکیبی مقاوم در برابر پنچر شدن و سریع بدون تلاش را ارائه می دهند. اگر فریمی را انتخاب کرده اید که از ترمز رینگ استفاده می کند، رینگ های آلومینیومی بیشترین دوام را برای تمرین فراهم می کنند.

به یاد داشته باشید که چرخ های شما فقط با انواع و اندازه های خاص تایر سازگار خواهند بود. اگر می‌خواهید گهگاه مسیر شنی را طی کنید، مطمئن شوید که می‌توانید لاستیک‌های چاق را در خود جای دهید.

5. مراقب دوچرخه خود باشید

در نهایت، مهم است که به یاد داشته باشید که مراقبت و توجه شما باید تا مدت ها پس از اتمام ساخت ادامه یابد. دوچرخه جاده شما آماده است تا از آن لذت ببرید و مورد توجه قرار بگیرید.

تکنیک های اساسی تعمیر و نگهداری مانند تمیز کردن پیشرانه، روغن کاری زنجیر و چک کردن و سفت کردن پیچ و مهره را بیاموزید. هر هفته یا بیشتر چرخ ها و لاستیک های خود را چک کنید، ترمزها و دنده ها را در صورت نیاز تنظیم کنید. هیچ وقت دیر نیست که درباره نگهداری دوچرخه بیشتر بدانید و چرخ های جدید خود را برای مدت طولانی تری بکر و بکر نگه دارید!

با این 5 نکته برتر، شما به خوبی در راه ساخت دوچرخه جاده ای عالی خواهید بود. فضایی را در گاراژ خود آزاد کنید و برای برنامه ریزی بهترین سفرهای زندگی خود آماده شوید!



دیدگاهتان را بنویسید