قرار دادن نیازهای قربانیان در جلو و در مرکز – جوی آلن – مجله Consett


برای مدت طولانی، تعداد تقریباً بی سابقه ای از قربانیان از مراحل دادرسی کیفری کنار گذاشته شده اند (1.5 میلیون تنها در سال گذشته) و رکورد خیره کننده بیش از 60000 پرونده در دادگاه های جنایی ما وجود دارد.

معوقات نه تنها مانع از حل و فصل به موقع پرونده ها می شود، بلکه مانع بزرگی برای پاسخگویی مجرمان به خاطر جنایاتشان است. در مواجهه با انتظار طولانی برای محاکمه، قربانیان ممکن است در جستجوی عدالت تردید کنند، که می تواند منجر به کاهش میزان محکومیت و آزادی مجرمان برای ارتکاب جنایات جدید شود.

به همین دلیل است که برای من مهم است که قربانیان احساس اطمینان کنند که برای گزارش یک جنایت به دادگاه مراجعه کنند و مطمئن باشند که وقتی چنین کردند، در طول سفر عدالت کیفری خود، از گزارش تا محاکمه، از مراقبت و حمایت مناسب برخوردار خواهند شد.

اگرچه قانون قربانیان در سال 2021 معرفی شد، قربانیان هنوز احساس ناامیدی می کنند و اعتماد به سیستم عدالت کیفری (CJS) در پایین ترین حد خود قرار دارد. قربانیانی که قبلاً دچار ضربه روحی و آزاری شده اند نباید به دلیل بی اثر بودن و تأخیر در روند قانونی متحمل رنج اضافی شوند.

قانون قربانیان حقوقی را مشخص می کند که هر کسی می تواند انتظار داشته باشد که به عنوان قربانی جنایت دریافت کند (به زیر مراجعه کنید) همه قربانیان حق دارند از روند جنایی و پشتیبانی موجود مطلع شوند.

آژانس های عدالت کیفری مسئول اطمینان از دریافت حقوق قربانیان در قانون قربانیان هستند. همه آنها باید حقوق شما را در حین گذراندن مراحل کیفری به شما بگویند.

نهادهای قضایی کیفری عبارتند از:

  • پلیس
  • سرویس دادستانی سلطنتی (CPS)
  • خدمات دادگاه ها و دادگاه های HM (HMCTS)
  • تیم های متخلف نوجوانان
  • سرویس زندان و مشروط HM (HMPPS)
  • پلیس حمل و نقل بریتانیا (BTP)

به عنوان کمیسر شما برای قربانیان، من مصمم هستم تا اطمینان حاصل کنم که قانون عملکرد قربانیان (VCOP) به طور مداوم توسط آژانس‌های CJS دنبال می‌شود و اطمینان حاصل می‌شود که قربانیان به خوبی مطلع هستند و از آنها دعوت می‌شود تا یک بیانیه قربانی شخصی (VPS) ارائه دهند.

تیم من در حال همکاری نزدیک با شرکای ما در CJS برای تسهیل پذیرش یک رویکرد سیستمی کامل است تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات بین آنها به اشتراک گذاشته می شود تا صدای قربانیان شنیده شود و عدالت اجرا شود.

آژانس‌های CJS باید نیازهای فردی هر قربانی را شناسایی و ارزیابی کنند تا احساس کنند که شامل، دیده و شنیده می‌شوند و اطمینان حاصل کنند که مراقبت و حمایت مناسب را دریافت می‌کنند.

My Victims Champion اغلب از قربانیان شکایت می شنود که احساس می کنند شنیده نمی شوند و در برخی موارد حتی به آنها بی احترامی می شود. ارتباط با کیفیت خوب کلید اصلی است. قربانیان می خواهند اطلاعات واضحی دریافت کنند که نشان دهنده مراقبت، احترام و شفقت باشد.

در طول 3 سال گذشته، با حمایت تیمم، سخت کار کرده‌ام تا قربانیان را به قلب سیستم عدالت کیفری بازگردانم و تمام تلاشم را انجام داده‌ام تا صدای قربانیان تقویت، شنیده و مورد احترام باشد.

در پی ناآرامی های اخیر، شاهد اعمال تمام قوت قانون به سرعت علیه دست اندرکاران هستیم. اما متأسفانه پرونده های موجود هنوز باقی مانده است، بنابراین من از دولت می خواهم که تضمین کند که قربانیان جنایت از عدالت و حمایت برخوردار شوند.
آنها سزاوار آن هستند

من از آن‌ها می‌خواهم که بودجه پایدار بلندمدت ضروری را برای سرمایه‌گذاری در خدمات حمایتی برای قربانیان جرم فراهم کنند تا بتوانیم به آنها کمک کنیم تا با عواقب آنچه تجربه کرده‌اند کنار بیایند. خدمات قربانیان با ارائه حمایت عاطفی، مشاوره، راهنمایی حقوقی و کمک عملی، به مردم کمک می کند تا با موفقیت در سیستم عدالت کیفری حرکت کنند و در عین حال زندگی خود را بازسازی کنند.

با مراقبت و حمایت مناسب، قربانیان به عدالتی که شایسته آن هستند خواهند رسید و عاملان تاوان جنایاتی را که مرتکب شده اند خواهند پرداخت!



دیدگاهتان را بنویسید