چگونه یاد می گیرید که در کلاچ رانندگی کنید و در هر تپه ای گیر نکنید؟ – مجله Consett


سفر در سراسر بریتانیا و استان های آن یک لذت واقعی برای روح است. مناظر شگفت انگیز، طعم محلی و معماری باورنکردنی دلیل سفر به این کشور است.

با این حال، نباید فراموش کنیم که مسافرت با ماشین ظرافت ها و ویژگی های خاص خود را دارد. اگر در مورد بریتانیای کبیر صحبت کنیم، لازم به یادآوری است که بیش از 50 هزار کیلومتر جاده آسفالت نشده در این کشور وجود دارد. توپوگرافی کشور عمدتاً از دشت های تپه ای تشکیل شده است. با این حال، در شمال، ارتفاعات اسکاتلند شمالی وجود دارد. بر این اساس، باید برای این واقعیت آماده باشید که اغلب مجبور خواهید بود از کوه بالا و پایین بروید. چگونه می توان بر این مسئله غلبه کرد و در هر سرسره گاز گاز نگرفت؟ این چیزی است که امروز در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

چگونه می توانم از گیربکس دستی برای رانندگی از یک تپه استفاده کنم؟

اولین سوالی که رانندگان مبتدی از خود می پرسند این است: با ترمز دستی یا نرفتن؟ خودروهای قدیمی به کلاچ کمتر قابل اعتمادی مجهز بودند، بنابراین از ترمز دستی برای نگه داشتن خودرو در جای خود استفاده می کردند. امروزه می توانید به طور انحصاری از پدال ها استفاده کنید. با این حال، داشتن یک کلاچ کاملاً کاربردی در اینجا مهم است. در اینجا یک مثال گویا وجود دارد: سیلندر اصلی کلاچ شما از کار می افتد. سیلندر اصلی کلاچ شبیه سیلندر اصلی ترمز است. همچنین از روغن ترمز برای کار استفاده می کند. هنگامی که سیلندر اصلی کلاچ مشکل دارد، می تواند باعث ایجاد مشکل در پدال کلاچ و تعویض دنده شود. بر این اساس، اطمینان از سالم بودن کلاچ اولین قانون اساسی قبل از سفر است.

چگونه می توانم بدون ترمز دستی روی تپه شروع کنم و توقف نکنم؟ این یک مکانیسم نسبتا ساده دارد:

  • مرحله 1: پای راست روی ترمز، دنده خنثی درگیر است.
  • مرحله 2: کلاچ را فشار دهید، دنده اول را بگیرید، پای راست همچنان پدال ترمز را نگه می دارد.
  • مرحله 3: به آرامی کلاچ را رها کنید تا ماشین شروع به گرفتن چرخ ها کند (این با لرزش شدید ماشین و تکان دادن سوزن سرعت سنج همراه است).
  • مرحله 4: پدال گاز را در حالی که پدال ترمز را رها می کنید فشار دهید. پدال گاز را بیشتر فشار دهید و به ماشین کمک کنید تا روشن شود.

مزایا و معایب “رانندگی کلاچ”

اولین سوال این است که کلاچ سواری برای چیست و چیست؟ بنابراین این سواری شامل رانندگی با فشردن دائم پدال کلاچ است. در چنین سواری هیچ ارتباطی بین موتور و چرخ ها وجود ندارد. چرا برای رانندگی با چنین ماشینی به مهارت نیاز دارید؟ زمانی که راننده نتواند وضعیت را از قبل ارزیابی کند، می تواند مفید باشد.

بنابراین، زمانی که راننده نمی داند در آینده چه کاری باید انجام دهد (توقف یا ادامه رانندگی)، از روش کلاچ محکم استفاده می شود که به شما امکان می دهد زمان را برای تصمیم گیری به دست آورید. به عنوان مثال، هنگام بالا رفتن از تپه در زمین های نسبتاً خارج از جاده، ماشین اغلب با دنده دوم حرکت می کند. برای کاهش هموار سرعت بعد از سربالایی بدون تعویض دنده، می توانید از روش کلاچ فشاری استفاده کنید. این به شما امکان می دهد وضعیت را پس از یک تپه با دید محدود ارزیابی کنید و با خیال راحت به رانندگی ادامه دهید. با این حال، از این روش بیش از حد استفاده نکنید، زیرا باعث کاهش طول عمر اجزای کلاچ مانند یاتاقان آزاد کننده کلاچ، دوشاخه کلاچ و سیلندر اصلی کلاچ می شود.



دیدگاهتان را بنویسید