Consett Stargazers: How to گرفتن دنباله دار قرن – مجله Consett


اکتبر امسال، آسمان شب بر فراز Consett میزبان یک رویداد آسمانی دیدنی است: دنباله دار C/2023 A3 (Tsuchinshan-ATLAS)همچنین به عنوان “دنباله دار قرن” شناخته می شود. این دنباله دار نادر که آخرین بار 80000 سال پیش در زمان نئاندرتال ها دیده شده است، اکنون برای تماشاگران ستارگان در سراسر نیمکره شمالی، از جمله در اینجا، قابل مشاهده است. Consett.

دنباله دار A3، در اوایل سال 2023 توسط رصدخانه تسوچینشان در چین و برنامه اطلس در آفریقای جنوبی، سفر خود را از ابر اورت– منطقه ای دوردست از اجرام یخی در لبه منظومه شمسی ما. چیزی که این دنباله‌دار را بسیار جذاب می‌کند، درخشش سبز روشن آن است که ناشی از واکنش کربن دو اتمی به نور خورشید است، و دم بلند و چشمگیر آن، که انتظار می‌رود تا 40 برابر اندازه ماه کامل رشد کند.

بهترین زمان و مکان برای مشاهده دنباله دار A3 از Consett

برای ساکنانی که امیدوارند نگاهی اجمالی داشته باشند دنباله دار Consett قابل مشاهده است در آسمان شب، اکنون زمان آن است که درست پس از غروب خورشید به غرب نگاه کنید. از 15 تا 31 اکتبردنباله دار A3 از میان صورت های فلکی عبور خواهد کرد سر مار و اوفیوچوس. دنباله دار تا زمانی که قابل مشاهده خواهد بود 30 اکتبربنابراین فرصت های زیادی برای تماشاگران آسمان برای مشاهده این رویداد نادر وجود دارد.

برای دریافت واضح ترین ایده در مورد دنباله دار Consett قابل مشاهده استبا دیدی بدون مانع از افق به سمت زمین بلندتر هدف بگیرید. مخزن Derwent یک مکان ایده آل است که آسمان های باز را به دور از حواس پرتی چراغ های شهر ارائه می دهد. مطمئن شوید که آن را گرم بپیچید، زیرا عصرهای اکتبر ممکن است سرد باشد، و یک جفت دوربین دوچشمی برای دید بهتر دم درخشان دنباله دار همراه داشته باشید.

علم پشت دنباله دار A3

سفر دنباله دار A3 از ابر اورت آن را به درون منظومه شمسی که در حال حاضر در حال عبور است می برد 44 میلیون مایل از زمین. این ابر اورت منطقه وسیعی از فضا متشکل از میلیاردها جرم یخی است که گمان می رود بقایای شکل گیری منظومه شمسی هستند. دنباله‌دارهایی مانند A3 گهگاه توسط نیروهای گرانشی به داخل کشیده می‌شوند و به ما اجازه می‌دهند شاهد این مسافران فضایی باستانی باشیم.

رنگ سبز این دنباله دار از ترکیب شیمیایی آن ناشی می شود. کربن دو اتمی (C2) در سر دنباله‌دار به نور خورشید واکنش نشان می‌دهد و درخششی سبز روشن می‌دهد که آن را در آسمان شب متمایز می‌کند. با نزدیک شدن دنباله دار A3 به خورشید، گرما باعث می شود که گازها و غبار از سطح آن تبخیر شوند و دمی دراز و درخشان ایجاد کنند.

چگونه می توان از Comet Consett که روی دوربین قابل مشاهده است عکس گرفت

عکاسان و علاقه مندان به نجوم در Consett می توانند دست خود را در عکاسی امتحان کنند دنباله دار Consett قابل مشاهده است با استفاده از a دوربین DSLR یا حتی یک گوشی هوشمند با تلسکوپ جفت شده است. دکتر رابرت میسی در انجمن سلطنتی نجوم توصیه می‌کند گوشی را روی چشمی تلسکوپ نگه دارید تا دنباله‌دار را با جزئیات ثبت کنید. دنباله دار A3 با رنگ پر جنب و جوش و دم در حال رشد خود باید عکس های خیره کننده ای مشابه ستاره های دنباله دار قبلی بگیرد. NEOWISE.

این رویداد آسمانی را از دست ندهید!

با خودشون مدار 80000 سالهدنباله دار A3 دیگر در طول زندگی ما قابل مشاهده نخواهد بود، بنابراین این یک فرصت نادر است Consett جامعه مطمئن شوید که برای نگاه کردن به بالا و لذت بردن از این شگفتی کیهانی در حالی که هنوز قابل مشاهده است، وقت بگذارید. سر به مخزن Derwent در روزهای آینده و قبل از اینکه دنباله دار راه خود را به اعماق فضا باز کند، این عملکرد دیدنی را تحسین کنید.

برای رویدادهای فضایی بیشتر در Consett، سفری به آنجا داشته باشید 2013چه زمانی کریس براون یک دنباله دار خیره کننده دیگر را گزارش می دهد. داستان کامل را اینجا بخوانید.

و در 2012من شاهد نفس گیر بودم گلوله آتشین شهاب سنگ آسمان را بر فراز Consett روشن کرد، رویدادی نادر که در اینجا پوشش دادیم.



دیدگاهتان را بنویسید