با کاهش موج گرما، رعد و برق پیش بینی می شود


احتمال بارش باران پس از یک هفته دمای بالا © PA
احتمال بارش باران پس از یک هفته دمای بالا © PA


– تبلیغات –

پس از یک هفته دمای بالای بی سابقه در سراسر بریتانیا، طوفان های تندری مناطق مختلف را درنوردیده اند و موج گرمای اخیر را که بسیاری تجربه کرده اند، به طور ناگهانی پایان داده است.

روز یکشنبه در حالی که بریتانیا هفتمین روز متوالی دمای بالای 30 درجه سانتیگراد را تجربه کرد، رکورد جدیدی ثبت شد. این رگه قابل توجه، طولانی ترین رکورد ثبت شده در ماه سپتامبر، به پایان رسیده است.

با این حال، رعد و برق اولیه صبح دوشنبه جنوب اسکاتلند را درنوردید که منجر به هشدار زرد تا ساعت 6 صبح شد.

سپس رعد و برق در ایرلند شمالی، مناطق شمالی انگلستان، ولز و شمال شرق اسکاتلند نیز ظاهر شد.

هفته پیش رو نوید دماهای خنک‌تر را می‌دهد، اگرچه انتظار می‌رود بخش‌هایی از جنوب شرقی یک روز دیگر از گرما را تجربه کنند، و لندن امروز بالاترین دمای 27 درجه سانتی‌گراد را پیش‌بینی می‌کند.

انتظار می‌رود بخش‌های شمالی انگلستان و جنوب اسکاتلند شاهد دما در 20 درجه سانتی‌گراد باشند، در حالی که شرایط کمی گرم‌تر در میدلندز پیش‌بینی می‌شود.

کریس انگلند، تهیه کننده هواشناسی اسکای نیوز می گوید دمای هوا در این هفته «حدوداً متوسط ​​فصل» خواهد بود.

وی گفت: ابر، بارش باران و سردتر شدن هوا از شمال غرب باعث پایان دوره گرما می شود، هرچند در روز سه شنبه جنوب شرق کشور کاملاً گرم و مرطوب خواهد بود.

سپس دما در حدود متوسط ​​فصل خواهد بود، اما ناآرام خواهد بود، با بارش باران بیشتر و وزش باد شدید در شمال غرب در چهارشنبه شب قبل از شیب جنوب.

«به نظر می‌رسد که بریتانیای مرکزی در آخر هفته بیشتر مرطوب باشد، احتمال بارش باران شدید وجود دارد، در حالی که احتمال طوفان در اطراف سواحل شمال غربی وجود دارد. جنوب شرق بعد از فردا بیشتر خشک به نظر می رسد.

تام مورگان، کارشناس هواشناسی اداره هواشناسی گفت که ممکن است روز دوشنبه “چند رعد و برق” پیش بینی شود.

او افزود: “برای اکثریت قریب به اتفاق، آنها کمی بیشتر از (یکشنبه) در طبیعت پراکنده خواهند شد.”

روز شنبه اوج موج گرما بود زیرا دما در باغ کیو لندن به بالای 33 درجه سانتیگراد رسید. هفته گذشته، حضور گرد و غبار صحرا منجر به غروب و طلوع خورشید چشمگیر در آسمان شد.

با این حال، این وضعیت اکنون جای خود را به نوار پیشروی جنوب شرقی داده است که از روز دوشنبه شروع به دمای پایین تر، به ویژه در شمال غرب می کند.

آقای مورگان این موج گرما را “بی سابقه” توصیف کرد.

او گفت: «ما هرگز چیزی به این طولانی‌مدت از نظر موج گرما در ماه سپتامبر ندیده‌ایم.

همانطور که به سه‌شنبه می‌رویم، بیشتر بریتانیا باید منتظر دمایی باشد که مطابق با میانگین معمول سپتامبر باشد. حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد برای شمال غربی انگلستان پیش بینی می شود و در میدلندز دمای کمی گرمتر است.

در مقابل، انتظار می‌رود در بخش‌هایی از جنوب شرقی دمای حدود 23 درجه سانتی‌گراد حفظ شود که احتمالا تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

به گفته اداره هواشناسی، چهارشنبه باید چشم‌اندازی خنک‌تر و آفتاب‌تر را برای کل منطقه به ارمغان بیاورد، اما می‌تواند ابری‌تر شود و در اواخر روز با بارش باران به سمت غرب تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز دوره های بیشتری بارندگی پیش بینی می شود.



دیدگاهتان را بنویسید