بولداگ آمریکایی XL پس از حمله به کودک 11 ساله ممنوع شد


قلدر XL  عکس فایل
قلدر XL عکس فایل


– تبلیغات –

نژاد سگ آمریکایی “XL Bully” به دنبال یک حادثه اخیر در بیرمنگام که در آن یک حیوان خانگی غیرقابل کنترل در حال دویدن است، با ممنوعیت احتمالی مواجه است.

وزیر کشور سولا براورمن اعلام کرد که قصد دارد به دنبال “راهنمایی فوری” برای ممنوعیت این نژاد با توجه به حمله “تکان دهنده” به یک دختر 11 ساله در جریان این حادثه باشد.

پلیس وست میدلندز در پی حمله روز شنبه در منطقه بوردسلی گرین که منجر به زخمی شدن دختر جوان و دو مردی که به کمک آنها آمدند، تحقیقاتی را آغاز کرده است.

“این وحشتناک است. خانم برورمن در رسانه های اجتماعی نوشت. “ما نمی توانیم اینطور ادامه دهیم. من دستور دادم توصیه فوری برای ممنوع کردن آنها.

خانم براورمن و کریس فیلپ، وزیر پلیس، هفته گذشته این روند مشاوره را آغاز کردند، به دلیل داده هایی که نشان می دهد نژاد XL Bully در بیشتر حملات مرگبار سگ در بریتانیا از سال 2021 تاکنون دست داشته است.

امسال، از هر چهار حمله، دو مورد شامل Bulldog XL است، این رقم در سال 2022 به شش مورد از هر ده حمله می‌رسد.

کارشناسان رفاه حیوانات نگرانند که بدون اقدام سریع برای جلوگیری از ورود نژادهای آمریكایی اصلاح شده ژنتیكی شده به بریتانیا، افزایش قابل توجهی در مرگ و میر وجود داشته باشد.

اگرچه خانم براورمن به دنبال این توصیه بود، مسئولیت افزودن این نژاد به لیست ممنوعه بر عهده وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی است.

حادثه اخیر در بیرمنگام بعدازظهر شنبه در حالی که صاحب سگ در حال پیاده روی سگ بود اتفاق افتاد. ویدئویی که از عرشه بالای اتوبوسی که در فضای مجازی پخش می‌شود، صحنه آشفته‌ای را هنگام غوغای سگ به تصویر کشیده است.

در این حمله، دختر از ناحیه بازو از سگ آسیب دید. مرد شجاعی موفق شد مداخله کند و سگ را از او بیرون بکشد. به دنبال امنیت، دختر به فروشگاهی در همان نزدیکی پناه برد، اما XL Bully موفق شد آزاد شود.

سپس سگ مرد دیگری را تعقیب کرد که تی شرت سفید و شلوارک پوشیده بود. این تعقیب و گریز به جلوی یک پمپ بنزین منتهی شد، جایی که مرد مورد حمله سگ قرار گرفت. خوشبختانه سگ در نهایت پس از ضربه زدن متوقف شد.

پلیس وست میدلندز گفت سگ درگیر در این حادثه در حالی که تحقیقات در حال انجام است و صاحب آن توسط پلیس بازجویی می شود در لانه های امن قرار داده شده است.

فیلم‌های رسانه‌های اجتماعی نماهای نگران‌کننده‌ای از تعقیب قربانیان توسط این سگ‌ها را ارائه می‌دهند، با یک ویدیو از لندن که لحظه دلخراشی را که یکی از این سگ‌ها با زن جیغ می‌کشد و باعث جراحات جدی می‌شود، ثبت کرده است.

اخیراً مشخص شد که دو سگ Bully XL مسئول حمله وحشیانه به 22 گوسفند باردار و مجروح کردن 48 گوسفند دیگر در ولز بودند. این حمله یک کشاورز را بر آن داشت تا اقدامی شدید برای تیراندازی به هر دو سگ انجام دهد.

علیرغم ممنوعیت نزدیک به 200 سال در بریتانیا، مقامات نگرانی خود را در مورد احیای جنگ سگ ها در بریتانیا ابراز کرده اند و این نژادها انتخاب ارجح هستند. ماهیچه ای آمریکایی Bully XL به دلیل سابقه تمرین اجباری و همخونی گسترده می تواند پرخاشگری شدید نشان دهد.

پرورش دهندگان غیرقانونی به طور مخفیانه با جفت گیری پیتبول های ممنوعه با ماستیف ها و بولداگ های مجاز و با استفاده از حفره های موجود در قوانین خطرناک سگ ها برای جلوگیری از شناسایی، “صلیب های جهش یافته” عظیم تولید می کنند.

حمله روز شنبه آخرین مورد از یک رشته حوادث مشابه است که به نظر می رسد در هوای گرم افزایش می یابد. با افزایش دما، تعداد گزارش‌هایی مبنی بر حمله سگ‌ها به مردم افزایش می‌یابد. به طرز غم انگیزی، یک زن به دلیل ضرب و شتم توسط روتوایلرها جان خود را از دست داد و چندین کودک برای همیشه در اثر چنین برخوردهایی زخمی شدند.

اما چندلی، دامپزشک مرتبط با بیمه پرفکت پت، خاطرنشان کرد که دمای گرم تابستان به طور بالقوه می تواند آستانه پرخاشگری را هم در انسان و هم در حیوانات کاهش دهد.

او گفت: «سگ‌ها بیشتر در ماه‌های گرم تابستان حمله می‌کنند و گاز می‌گیرند. همانند انسان ها، ولتاژ با دما افزایش می یابد.

او افزود: “طبق تجربه من، سگ ها در روزهای گرمتر و زمانی که آلودگی هوا بیشتر است، بیشتر گاز می گیرند.”



دیدگاهتان را بنویسید