تحقیقات از جراح آبروریز الیامل اعلام شد


اعتراض پروفسور سام الجمل © PA Wire
اعتراض پروفسور سام الجمل © PA Wire


– تبلیغات –

همزا یوسف، وزیر اول اسکاتلند، از تشکیل یک تحقیق عمومی برای بررسی اقدامات پروفسور سام الیامل، جراح مغز و اعصاب متهم به سوء رفتار، خبر داد.

پروفسور الیامل از سال 1995 در NHS Tayside خدمت کرد تا اینکه در سال 2013 به دلیل آنچه آقای یوسف به عنوان “رفتار بسیار آزاردهنده” توصیف کرد، از کار تعلیق شد.

تقاضا برای تحقیق عمومی پس از انتشار گزارش اخیر توسط NHS Tayside به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این گزارش نشان داد که پروفسور الیامل در فاصله زمانی تعلیق تا خروج از موسسه، 111 بیمار را تحت عمل جراحی قرار داده است.

جولز رز، که در ده سال گذشته از انجام تحقیقات حمایت کرده و یک گروه فشار را برای حمایت از این موضوع تشکیل داده است، اوایل این ماه گفت که تعداد احتمالی بیمارانی که تحت تأثیر اقدامات پروفسور الیامل قرار گرفته اند می تواند از 200 نفر فراتر رود.

آقای یوسف که روز پنجشنبه در هولیرود صحبت می کرد – پیش از بیانیه مایکل متسون وزیر بهداشت در این باره – گفت: “این موضوع بسیار مهمی است و من می توانم امروز به مجلس اطلاع دهم که مایکل متسون وزیر بهداشت امروز بعدازظهر از بیانیه خود در مجلس استفاده خواهد کرد. ، برای تأیید اینکه دولت تصمیم گرفته است یک تحقیق عمومی مستقل و کامل را انجام دهد.

«این پس از بررسی دقیق بررسی‌های اخیر انجام می‌شود، که نشان داد نگرانی‌ها در مورد پروفسور الیامل با فوریتی که شایسته آن بود، اتخاذ نشده است.

“در راه اندازی این تحقیق مهم است که آن افرادی که مستقیماً تحت تأثیر قرار می گیرند همچنان برای یافتن پاسخ های مورد نیاز خود حمایت شوند و کارکنان و بیماران در اسکاتلند بدانند که درس هایی در حال آموختن است.”

مایکل مارا، نماینده حزب کارگر اسکاتلند، بخشی از ائتلاف سیاستمداران منطقه تایساید و پرث که از تحقیق حمایت می کنند، گفت که پیام دولت باید با تلاش انجام شود. او همچنین خانم رز و همکارش پت کلی را به خاطر سرسختی آنها تحسین کرد.

آقای یوسف با این توصیف مخالفت کرد و گفت که هم او و هم وزیر بهداشت هرگز تحقیق عمومی در مورد اقدامات این جراح رسوا را رد نکرده اند.

لیز اسمیت، محافظه‌کار MSP، یک مدافع قدیمی برای قربانیانی که به دنبال پاسخ هستند، به گرمی از این تصمیم استقبال کرد. او همچنین پیشنهادی را برای بررسی امکان ایجاد صندوق حمایت از قربانیان برای کسانی که تحت تأثیر این رویدادها قرار گرفته اند، مطرح کرد.

آقای یوسف گفت: «همانطور که لیز اسمیت به خوبی می‌داند، راه‌های جبرانی مناسبی وجود دارد که خانواده‌ها می‌توانند در مورد توصیه‌های بهداشتی طی کنند.

“البته، اگر راه های دیگری وجود داشته باشد که بتوانیم برای حمایت از بیماران جستجو کنیم، آنگاه به آن نگاه خواهیم کرد، اما از قبل راه هایی وجود دارد که بیمارانی که در نتیجه NHS آسیب دیده اند می توانند مطالبه غرامت داشته باشند.”

با این حال، او اذعان کرد که این راه‌های غرامت «می‌تواند دشوار باشد» و مجدداً تأکید کرد که دولت هر گونه حمایتی را که ممکن است ارائه شود بررسی خواهد کرد.

این اعلامیه به دنبال تجمع بیمارانی است که توسط پروفسور الیامل در دوران تصدی وی در NHS Tayside به همراه مبارزان آسیب دیده بودند. آنها روز چهارشنبه با پوشیدن لباس‌های جراحی به عنوان یک فراخوان نمادین برای تحقیق عمومی در مقابل پارلمان اسکاتلند تجمع کردند.

در همین حال، در همان روز، آقای متسون به روزنامه‌نگاران اطلاع داد که این احتمال وجود دارد که پزشک خاطی از محل اقامت فعلی‌اش در لیبی برای مواجهه با عواقب قانونی در اسکاتلند مسترد شود.



دیدگاهتان را بنویسید