معترضان به مقررات ULEZ به وانت های اجرایی آسیب می رسانند


ون پلیس اولز در کریفورد، بکسلی پس از گرافیتی و بریده شدن لاستیک‌های آن یدک‌کش شد - Triangle News
ون پلیس اولز در کریفورد، بکسلی پس از گرافیتی و بریده شدن لاستیک‌های آن یدک‌کش شد – Triangle News


– تبلیغات –

منتقدان گسترش منطقه بسیار کم آلاینده لندن (Ulez) اقداماتی را علیه ناوگان ون های دوربین دار که مسئول اجرای مقررات هستند، آغاز کرده اند. عکس های به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که برخی از این ون ها گرافیتی شده اند، دوربین های آنها با کیسه پوشانده شده و لاستیک های آنها عمداً باد شده است.

یک کامیون ریکاوری در دوربین عکاسی شد که به کمک یکی از آن وانت ها می آمد.

بیش از 4000 نفر به یک گروه فیس بوک پیوسته اند که از دیگران خواسته شده است تا هرگونه مشاهده این ون ها را به مجریان قانون گزارش دهند.

این وسایل نقلیه زمانی به کار گرفته می‌شوند که تعداد فزاینده‌ای از دوربین‌های ثابت اولز توسط منتقدان برنامه که «بلید رانر» نامیده می‌شوند، غیرقابل اجرا می‌شوند.

دوربین های Ulez از فناوری تشخیص خودکار شماره پلاک (ANPR) برای شناسایی سریع وسایل نقلیه استفاده می کنند.

رانندگانی که در این منطقه با وسیله نقلیه غیرمنطبق رانندگی می کنند و از پرداخت هزینه روزانه 12.50 پوند غفلت می کنند، ابتدا نامه های هشدار دریافت می کنند.

انتظار می رود در هفته های آینده، حمل و نقل برای لندن (TfL) شروع به صدور جریمه های 180 پوندی کند که در صورت پرداخت در یک بازه زمانی 14 روزه، می تواند به 90 پوند کاهش یابد.

سخنگوی حمل و نقل لندن (TfL) گفت: “وندالیسم غیرقابل قبول است و همه حوادث در شبکه ما برای بررسی به پلیس گزارش می شود.

«آسیب جنایی به دوربین‌ها یا وسایل نقلیه اولز، عاملان را در معرض خطر تعقیب قضایی و جراحت قرار می‌دهد، در حالی که امنیت عمومی را نیز به خطر می‌اندازد.

وندالیسم مرتبط با دوربین، اولز را از فعالیت در سراسر لندن باز نخواهد داشت.

تمام دوربین های خراب شده در اسرع وقت تعمیر یا تعویض می شوند.

ما شبکه گسترده ای از دوربین ها داریم که برای پشتیبانی از عملکرد کارآمد این طرح کافی است.

“هرکسی که یک وسیله نقلیه ناسازگار را در منطقه توسعه یافته رانندگی می کند، شناسایی می شود و ما به همه توصیه می کنیم که بررسی کنند که وسیله نقلیه آنها مطابقت دارد و انواع مختلف پشتیبانی موجود را برای کمک به انتقال به حالت های حمل و نقل دوستدار محیط زیست در نظر بگیرند.”

بر اساس داده های منتشر شده توسط پلیس متروپولیتن، در مجموع 510 مورد جنایات مربوط به دوربین های اولز از ابتدای آوریل تا پایان اوت گزارش شده است.

از این تعداد دو نفر بازداشت شده اند. در یک مورد، یک نفر متهم و با قرار وثیقه آزاد شد، در حالی که پرونده دیگر توسط دادسرا منتفی شد.

صادق خان، شهردار لندن که تصمیم به گسترش اولز به کل لندن از 29 اوت گرفت، قبلاً به افرادی که به دوربین‌ها حمله می‌کنند هشدار داده بود که «تظاهرات باید قانونی، امن و مسالمت‌آمیز باشد» و افزود: «این واقعاً مهم است که ما از سمت راست قانون دوری کنید.”



دیدگاهتان را بنویسید